2014. február 28.

A szépséget buktam ebben a hónapban,

azért azt be kell látnom, de a kombe olyan finom lett, hogy kétszer is sütöttem. Az első szalonnás volt, a második kolbászos és sajtos. A másodiknál már bátrabban variáltam és jobban ráéreztem az ízesítésre. A tejfölbe egy kevés fűszert (szárított kakukkfű, oregánó, zsálya keveréke) és zúzott fokhagymát tettem a lila hagyma helyett, nagyon eltaláltam! Az öt evőkanál olajat inkább a tésztába tettem, a vajjal pedig megkentem.


A tavalyi gasztrotúrám egyik listáján szerepelt a mustár, végre kipróbáltam, sőt, kísérletezni is kezdtem, a legutóbbi egész magossal nagyon elégedett vagyok, de az alapverzión még van mit csiszolnom.

Megsütöttem Valerie vaníliás kiflijét is, tökéletes lett (recept itt a megjegyzések között)! Mindkét változat finom és nagyon jól kezelhető nyersen, a korábbi recepteknek ez volt az egyik buktatója.

Zazalea mákos kekszét ki kell próbálnom! Sajtos és sós meg nagyon egészséges is - úgy mellesleg.

Főztem carbonarat, ez is régi tervem volt, újabb pipa.

És hogy valami szép is legyen a hónapban, sütöttem egy fonott kalácsot.

Januárban annyi fűszeres lencse receptet láttam mindenfelé, most meg alig találtam egyet. A hagyományos főzeléket nagyon szeretem, kíváncsi vagyok milyen római köménnyel és gyömbérrel. Ha esetleg van valakinek receptötlete, szívesen fogadom.

8 megjegyzés:

aarkus írta...

A kombe egyszer már a listámon volt, de szem elől tévesztettem, köszönöm, hogy emlékeztetsz rá! Megint nagyon sok mindent próbáltál ki!

anyahajó írta...

Jó ötlet a lencse római köménnyel. Receptet nem ismerek, de szerintem kipróbálom egyszerűen úgy, hogy egy-két kiskanállal teszek a főzelékbe a főzési idő vége felé.

florentine írta...

aarkus: semmiképpen ne hagyd ki, és a tölteléknél pedig engedd el a fantáziádat!

anyahajó: hát ott az a link kiindulásnak jó, de én se tudom, mi lesz a vége

Unknown írta...

Ritám, a fonott kalácsod olyan lett, mint LImaráé? Akkor ki kell próbálnom! az enyémekbn elveszik a fonat, a lényege...

anyahajó írta...

Ja tenyleg, tegnap ezt eszre se vettem.

florentine írta...

Kriszti, a fonott kalács gyönyörű lett és teljesen más az állaga, mint az eddigi kalácsaimé, érdemes volt új receptet kipróbálni. A Színre szín fb oldalára 22-én tettem fel képet, ott meg tudod nézni, milyen lett fonás után, kelés előtt.

Zsuzsa írta...

Én minimálon teljesítek a konyhában, paradicsomos (tonhalas) tészta-tejbegríz-raguleves bermuda háromszögben vesztem el ebben az évben :-( És még a kötéssel sem úgy haladok, ahogy szeretnék...nincs mentségem, lusta vagyok :-D

florentine írta...

Zsuzsa, ne viccelj! Suli plusz munka mellett én se így teljesítettem!