2011. október 16.

Kártyatartót úgy egy éve

használok, csak egy sima pénztárcám van, én azt szeretem, a kártyáimat viszont csak kell tenni valahova. Kísérletnek szántam, nem hittem benne, hogy zárás nélkül működik. Amikor elkészült, nem tudtam, hogyan zárjam, gondoltam, használat közben csak lesz valami ötletem. Nem lett, közben viszont rájöttem, nem is kell rá semmi.



Az előző változat fekvő helyzetű volt és egy kicsit lazább, mégsem esett ki belőle soha a bankkártyám. Ezt szorosabbra horgoltam és álló helyzetűre, hosszában kicsit kisebbre, mint maga a kártya, így könnyen ki tudom venni, amikor kell.

A horgolást itt is az alján kezdtem. Arra kell ügyelni, hogy a láncszemsor kicsit hosszabb legyen, mint a kívánt méret, mert a kispálcák összehúzzák. Az első kispálcasor után nem visszafordultam, hanem az utolsó láncszembe három kispálcát horgoltam (sor utolsó szeme, kártyatartó oldala, alsó sor első kispálcája), majd a láncszemsor alját végighorgolva kialakítottam a kártyatartó másik oldalát is. Az utolsó szembe kettő kispálca került (utolsó szem és oldala).

Magasítás nélkül haladtam tovább és a kellő magasságig horgoltam, majd szegélynek az utolsó sorba minden kispálca közé egy-egy láncszemet horgoltam.

A pöttyökhöz 8 kispálcát horgoltam a kezdő hurokba és úgy vágtam el a fonalat, hogy még rá tudjam erősíteni vele az alapra.

A mobiltok és a kártyatartó is díszíthető gyönggyel, szalaggal vagy bármilyen applikáció horgolható rá, csak a méretre kell ügyelni. A fogmosópoharakhoz horgolt kisautót például a Zauberauswolle blogon találtam, a bejegyzésben van még nyuszi, karácsonyfa, kutyus, a halacskát pedig ravelry-n találtam.  Ügyelni mindössze arra kell, hogy ráférjen a mobiltokra, kártyatartóra.

A mobiltok horgolása itt olvasható.

2 megjegyzés:

Otthon Művek írta...

Nagyon cuki! Milyen jó, hogy a mobiltokoddal kis szettet alkotnak!:)

Strugamano írta...

Jaj, de jó, hogy feltetted az elkészítést! Én is horgolok egyet magamnak :)