2011. október 24.

Kóstolónak kaptam egy üveg savanyúságot

hazavittem, megkóstoltam, elkértem a receptet, ma már egy adag üvegekben van.


A receptre először rácsodálkoztam, savanyúság nálunk eddig mindig főzött lével készült, a nyers zöldségeket felforralt, fűszeres lével öntöttük le. Erre viszont csak rá kell önteni az ecetet, másnapra így is elég levet enged ahhoz, hogy üvegekbe lehessen tölteni. Aztán kicsit hagyni kell állni, hogy szépen összeérjenek az ízek. 40 dkg cukrot adtam hozzá 60 dkg helyett, nekem az eredeti kicsit édes volt, így viszont tökéletes.


Káposztás céklasaláta

Hozzávalók:
2 kg káposzta
2 kg cékla
1 kg vöröshagyma
10 dkg reszelt torma
7 dl 10%-os ecet
40 dkg cukor (eredetileg 60 dkg)
5 dkg só
1 kávéskanál szalicil

A káposztát, céklát, vöröshagymát felaprítottam, a tormát lereszeltem, az ecethez hozzákevertem a cukrot, sót, szalicilt. Egy nagy tálban összekevertem és leöntöttem a lével. Egy napig állni hagytam, másnapra üvegekbe töltöttem, néhány nap érlelés után pedig már fogyasztható.

7 megjegyzés:

Timi írta...

Ez csúcs lehet! kipróbálom:-))))

florentine írta...

Timi, én tavaly hetekig úgy állítottam össze a menüt, hogy minél többet lehessen enni!

Timi írta...

Köményt nem tettél bele? Én a káposzta saliba és a cékla saliba is teszek, így szerintem ebbe is jó lehet.

florentine írta...

Timi, bármilyen fűszert lehet tenni bele ízlés szerint, én a köményt (egészben) és a borsot (őrölve) szeretem benne. A friss tormánál ügyelni kell rá, hogy zsenge legyen, mert ha erős, fás, akkor az egész erős lesz.

Mázsa Viki írta...

Elkészítettem, isteni finom lett, de nekem nagyon-nagyon sok bele a 7 dl 10%-os ecet. Legközelebb kicsit kevesebbel teszem el.
Cukrot én is csak 40 dkg-t tettem hozzá, és bőven elég is.

florentine írta...

Viki, örülök, hogy ízlik! Ez egyetlen hátránya, hogy pár hét kell neki, hogy igazán összeérjenek az ízek. Szerdán csináltam én is, az első üveg már elfogyott, szóval azért most is ehető :-)

Mázsa Viki írta...

Elkészítettem ugyanezt a mennyiséget kb. fele annyi ecettel, nekem így a tökéletes, megvan a téli csemegém a husikhoz! :)