2016. június 4.

A kétnapos spájzalakítás után

csak annyit tudtok mondani, megérte. Három tároló van összesen 17 polccal, volt mit rámolni. 

Azt hittem, selejtezni való már alig lesz, de tévedtem, látványos lenne a kupac, ha összehordtam volna. Főleg üvegek (kicsi, nehezen mosható), és műanyagok (elhasznált), pár fedő, meg némi limlom, ami azért csak akadt. 

Ez a kedvenc részem. A deszka családi ereklye, még a nagyapám csinálta, mellette pedig már évek óta lógnak a teflonok. Könnyen hozzáférhető, nem sérül és a helyet sem foglalja a polcokon. 


Ez a rész szinte változatlan, csak a bontott zacskóknak tettem oda a tárolót, korábban ömlesztve nagyon rendetlen és átláthatatlan volt ezek miatt a zacskók miatt. 


Ezt a polcot teljesen átalakítottam hogy szellős és átlátható legyen. Ide főként a rendszeresen használt dolgok kerültek (ecetek, olajok)  illetve pár amit szem előtt kell tartsak (a mogyoróvaj, csicseriborsó lassan lejár). Korábban balra deszkák és szeletelők sorakoztak, a legjobb helyet foglalták el, pedig ritkábban használom őket. 


A csokis dobozban hátul a sütéshez használt táblás csoki és egy csomag marcipán van, tele a doboz, de átlátható. A polcon hátul a sűrített tej és a dobozos tejszín (jön a fagyiszezon). 


Az apró üvegek a gyengém. Gyakran használom őket, mert praktikus és szeretem a változatos formájukat. Szanaszét voltak eddig, mindig oda tettem, ahol volt egy kis hely, úgyhogy sose találtam, ha szükség volt rá. Most egy tárolóba kerültek, hogy többet ne kelljen keresgélnem őket.  


Kb. 20 kisebb üveg lekvár (főleg ribizli) maradt tavalyról és 10 sárgabarack (idén alig lesz, örülök, hogy tavaly mindent befőztem). Ehhez jött most az eper, a többit meglátjuk. A tavaszi fagyok miatt kérdéses, hogy idén mennyit főzök be, de aggódni nem fogok, ezzel a készlettel akár át is lehet telelni. 

Most ha belépek, szinte üresnek tűnik, rá sem ismerek, de nagyon jó érzés, hogy ilyen rend lett. 

Folytatom a selejtezést, de most csak kisebb részlegeket fogok átnézni (fűszeres polc, ill. a ruhák nagyon időszerűek).

A témát még folytatom, de ígérem, most egy kertes és egy varrós bejegyzést hozok, mert a háztartás mintha kezdene eluralkodni a blogon. 

3 megjegyzés:

Dóra írta...

Hát én még csak a tervezgetésnél tartok, hogy mit és hogyan kéne szelektálni és rendberakni otthon. De látom, hogy nálad működik, jól beválik! Elismerésem, mert a spájztakarítás szerintem minden háziasszony rémálma! Nekem csak egy spájzszekrényem van (beépített), de még annak is képtelen vagyok nekilátni!
Viszont a KonMarie könyvet beletettem a Bookline-os bevásárlókosaramba... Hátha idén nyáron sikerül valamit megvalósítani belőle, mert a hely nagyon kéne, a sok-sok felesleges dolog meg csak gyűlik.

florentine írta...

Dóra, nagyon jó irányelveket ad, aztán lehet gondolkodni rajt, tervezgetni, hogy szabja az ember a saját igényeire. Tényleg hasznos. Ha selejtezel (úgy általában) nehéz ugyan elkezdeni, de nagyon megéri. Ez az új szemlélet meg talán nem engedi vissza a kacatokat, úgyhogy tartós eredményt hoz. Vasárnap és hétfőn végeztem a ruháimmal, hát húha. Döbbenetes mennyiségben szórtam ki a felesleges göncöket. Kemény volt, örülök neki, régen meg kellett volna lépnem. Olyasmi, mint amikor az ember lánya belefér egy régi ruhába, amit nagyon szeretett :-D
Ja, és tényleg semmi nem hiányzik (úgy az elmúlt egy év selejtezésére visszagondolva).

Jucus írta...

De szép lett a spájzod!
Ez az, ami nagyon hiányzik a panelban: egy csinos kamra.