2014. augusztus 3.

Az elmúlt hetek bőséges

esőzése nagyon jót tett a fűszerpaprikának. A kiültetés után megfázott, akkor azt hittem, menthetetlen, úgyhogy most alig hiszek szememnek.


Kiültetés előtt felástam a helyét és kiszedtem a tormát, de úgy látszik, minden centijét mégse sikerült.


A San Marzano már szedhető, bár még nem nagy mennyiségben (csak éppen mire fotóztam volna, már elfogyott).


Ez viszont a Juhmelitől származó paradicsom. Gyönyörűek és már tojásnyi zöld paradicsom van némelyiken.


Rucola. Nyáron. El se hiszem! Ugye a sok eső! Hullott magból, csak úgy. Saláta és pesto készül belőle minden héten.


Ez pedig a sikeres bazsalikomkísérlet. Szóval tényleg gyökeresedik, úgy egy hét kellett neki, hogy ekkor gyökere legyen, aztán elültettem, szépen meg is eredt. A többinek meg visszavágom a tetejét, így talán később hoz virágot.

5 megjegyzés:

aarkus írta...

Olyan érdekfeszítően tudsz mesélni (a laikus számára) egymáshoz nagyon hasonló zöld növényekről, hogy csuda!

Jucus írta...

Igen, én is szeretem, ahogy mesélsz a kertedről! Szépen alakul minden és igen, ez a szinte trópusi időjárás teljesen más dolgokat produkál!

florentine írta...

aarkus, Jucus, köszönöm szépen, akkor folytatom :-)

Juhmeli írta...

Remélem szép hosszú lesz az ősz, akkor még szépen beérhetnek a paradicsomok. Nálam lassan leérnek az utolsó szemek is, de nem panaszkodhatom, a vész ellenére is tudtam befőzni.
Nagyon jó ez a bazsalikomos kísérlet, nálam most hozzák a lombleveleket a palántáim. Elfelejtettem elvetni őket. Mire vége a paradicsom-szezonak, meg is nőnek.:)

florentine írta...

A szép hosszú őszben én is nagyon bízom, de éppen ez az a hét, amikor elkezdtem aggódni a paradicsomok miatt, nálunk rengeteg eső esett.

A bazsalikomjaim is kezdenek döglődni (szebben: foltosodik a levele), úgyhogy gyorsan vágtam le gyökereztetni, remélem, még sikerül. A paradicsombefőzéshez nekem is kell, remélem, én is tudok pár üveggel eltenni.